Přidat odpověď
Eržiko, ty ale i pro věkově smíšenou třídu předpokládáš frontální výuku. Jak to uděláš, aby dítě chodilo na češtinu do jedno třídy a na matiku do jiné, když prostě nesestavíš rozvrh pro všechny děti z věkově smíšené třídy tak, aby se ti tam v potřebných hodinách sešly?
Pochop, že dítě inženýra a zdravotní sestry prostě bude i v první třídě na jiné úrovni, než dítě kopáče a uklízečky. Ty dvě děti prostě do jedné škatulky nenapereš.
Ja jsem pracovala ve zvláštní škole v pomocné třídě. Tam byla děti, co se 3 rokdy školní docházky učily rozeznat písmenko A od písmenka M. Fakt máš dojem, že je strčíš do jedné třídy a budeš je učit totéž? Zapomeň na to, to je utopie, to nedokážeš ani s deseti asistentkama! A taky čemu by to prospělo? Ty děti ani nebudou kamarádit, na to je jejich úroveň dost rozdílná. Uvědom si, že společnost potřebuje jak ty chytré, tak ty méně chytré,, ale podporovat by měla hlavně ty chytré. Pokud totiž sníží úroveň výuky na úroveň těch méně chytrých, tak směřujeme někam do Bangladéše a nemůžeme se divit tomu, že ti chytří emigrují tam, kde budou mít přijatelné podmínky pro svůj život.
Předchozí