Přidat odpověď
Lído,
no a? Gympl je všeobecně vzdělávací instituce, a pokud z ní jdou lidi na VŠ (což většinou jdou), tak si ji obvykle vybírají podle toho, co chtějí dělat. Proč by na tom gymplu měl chtít ve všem excelovat a ve všem nabrat nějakou obrovskou sumu znalostí, když jich většinu stejně zapomene a zůstanou v podstatě jen ty oborový?
Fakt myslíš, že budoucí student bohemistiky a budoucí student matfyzu musí nutně na 100% obsáhnout gymnaziální látku ze všech předmětů?
Mám osobní zkušenost jen se "čtyřletými" gymnazisty. Manžel byl třeba na gymplu s určitým zaměřením. Naprostá většina spolužáků na nějaké humanitní předměty (kromě jazyka) podle jeho slov dlabala a stačila jim trojka nebo čtyřka, protože k čemu se učit kvanta dat z dějepisu, když chceš jít na ČVUT? Ve finále pak ten gymnazista po pár letech má z toho dějepisu stejný houby jako někdo, kdo ho na střední vůbec neměl. A naopak, pokud dítě v devátý třídě žije dějepisem, tak tam toho bude mít víc než gymnazista v době, kdy je na gymplu a má tam z dějáku čtyřku.
Předchozí