To jsem četla zrovna dneska
Ve verzi, že koedukace je v neprospěch dívek, co se týče genderových stereotypů v některých předmětech. Třeba při koedukované matematice dosahují dívky horších výsledků než jsou-li oddělené od chlapců. Pokud jsou chlapci a dívky odděleně, dosahují stejných výsledků. Je dokázáno, že ženám stačí říct, že dělají test zjišťující rozdíly v matematických schopnostech žen a mužů - a jejich výsledky jsou následkem toho horší. Nebo jim stačí pustit před testem reklamu na prášek na praní. Natož nějaké uklidňující řeči, že to nevadí, že Fanynka není tak dobrá jako Pepík, protože klukům to jde obecně líp, nebo že tu matematiku nebude potřebovat.
Kde není žádný důvod stereotypy řešit či srovnávat, kde se ty gendery vůbec nepotkají a neřeší, tam dosahují dívky stejných výsledků jako chlapci.