Přidat odpověď
Dotaz na učitelky ČJ. Jak známkujete tento předmět, který se skládá ze tří různých částí? Je něco, na co kladete důraz a co je naopak pro vás podružné?
Já se snažím vytvořit známku z ČJ tak, aby všechny její součásti byly rovnocenné. Nejvíce mám známek z mluvnice, ale snažím se i hodně věnovat literatuře a slohu, žáky motivovat k různým známkovaným projektům, práci navíc, četbě, vedení sešitů, práci s jazykem ve slohu a mám tedy i hodně známek v těchto oblastech. Dávám šanci dětem, kterým mluvnice až tak nejde, aby se mohly "vyřádit" v jiných sférách tohoto předmětu.
Dost mě překvapilo, že dítě, které má sešity plné jedniček, dokonce spoustu jedniček s hvězdičkou, je výborné ve slohu, je nadšený čtenář, s radostí si vede čtenářský deník, má několik dvojek z diktátů (pravopis až tak nejde, i přes domácí procvičování). Z jiné mluvnice má rovněž jedničky. Navrhovaná známka z čj je 2. Z toho mi plyne, že diktátům musí být dávána nějaká nadměrná váženost. Nevím, zda se započítávají také známky z domácích úkolů, samostatné práce v hodinách, cvičení v pracovních sešitech, které jsou zapsány v sešitech, ale v žákovské ne apod.
Jaký máte na to názor? Předem děkuji.
Předchozí