Přidat odpověď
Ad. vyjmenovaná slova - mám vystudovaný 2. a 3.stupeň, takže didaktiku a metodiku prvního stupně neovládám, ale co vím, všude se učí děti vyjmenovaná slova nazpaměť. Na druhém stupni vyžaduji jen aplikaci mluvnického pravidla, tudíž správné použití. Já sama vyjmenovaná slova nazpaměť (na rozdíl od mého manžela technika) vůbec neovládám...snad jen po Z.
Ad. sloh a pravopis - ve slohovkách školních nebo domácích hodnotím výhradně jen slohovou stránku práce. Pravopis opravím, ale nezahrnuji ho do hodnocení práce. Pravopis ověřuji a klasifikuji jiným způsobem. Doby, kdy se známkovaly slohy 1/1, jsou dávno pryč. Je dostatek možností klasifikovat mluvnici jinou formou. Pokud bych měla ve slohu hodnotit pravopis, žáci by psali jen holé věty, aby neudělali chybu v čárce, nepoužívali by slova, která chtějí, protože si nejsou jistí pravopisem. A i když hodnotím pouze slohovou stránku, mívám známky ze slohů v celé hodnotící škále 1-5.
Předchozí