Přidat odpověď
já to naopak jako selhání školy vidím, protože rodič nemusí být odborník, a to ani na komunikaci, ani odhad schopností děcka, myslím tím školních schopností, nemusí být ani pedagog, ani psycholog
zato škola disponuje pedagogickým sborem, a to včetně výchovýho poradce, speciálního pedagoga, taky by někdo z učitelů měl být schpný rozumět tomu, co se píše ve zprávách ppp a spc a když by třeba něco z toho nepochopili, mají kdykoliv možnost se obrátit na spc nebo ppp a nechat si to vysvtlit
to samozřejmě může i rodič, ale ten tomu opravdu nemusí rozumět a nemusí ani vědět, co s tím, neví, jaký jsou možnosti školy, a nemá srovnání děcka s ostatníma, takže rodič fakt tápe, protože neví, jenže narozdíl od školy on zná to svý dítě, a to mnohem líp než škola
takže zase chyba školy, ta se musí postarat o fungující komunikaci, od toho má třeba i psychologa, který by měl být schopný poradit si nejen s dítětem, ale i s rodičem a měl by se postarat o to, aby fungovala komunikace, a v tom případě by to bylo výhodný pro všechno, protože by to nikde nevázlo
no a samozřejmě ještě jedna důležitá maličkost (kterou opravdu nemyslím v případě Rišulky, ale obecně, jen to teď uvádím jako důvod k tomu, co jsme napsala) - od pedagogickýho sboru se dá očekávat, že jsou to samí inteligentní lidi, kteří mají vystudovanou vš, takže mají jistý schopnosti, třeba i schopnost pochopit ty zprávy, přizpůsobit se při komunikaci...
zato rodiče jsou z celýho spektra inteligence a fakt nemůžeme od všech chtít, aby byli aspoň průměrní, a i podprůměrně inteligentního rodiče musí škola zvládnout, nejde to naopak
jenže ono to většinou je to, že škola očekává, že rodič bude na úrovni, a přizpůsobí se škole, stejně tak očekává, že se přizpůsobí dítě
jenže ono to tak nefunguje, přizůsobit se musí ten, kdo to dokáže a dokázat by to měl právě ten inteligentnější, když to nefunguje, nemůžou spolu komunikovat
Předchozí