Přidat odpověď
Myslím, že se syn o používání této metody zmiňoval, taky na jednom táboře se tak vybíraly skupinky pro celotáborovou hru (šlo o pobyt rodin s dětmi). Ono by to teoreticky mělo vést k vytvoření dvou (nebo i více) cca vyrovnaných skupin (a učitel/trenér/vedoucí nemůže být obviněn z nespravedlivého rozdělení), pokud se vychází z předpokladu, že budou kapitáni "racionálně" vybírat nejlepší (ve smyslu nejschopnější pro danou disciplínu) hráče/účastníky, což ale není vždycky pravidlo (hlavě u holek, co jsem si všimla, ty často dávají přednost kamarádství před vítězstvím). Já bývala téměř vždycky kapitán v případě míčových sportů a nesnášela jsem to vybírání úplně stejně jako ti "poslední". On prostě někdo poslední zůstat musí a mně to bylo nepříjemné, ať to byl kdokoliv. V naprosté většině kolektivů by mi přišlo lepší rozdělování jinými metodami, i kdyby to měla být na "první, druhý, první druhý" v řadě podle velikosti ...
Předchozí