Aleno,
v Montessori třídě by se takový počet dětí s poruchou soustředění a chování (především ADHD, ADD) neměl vyskytovat především proto, že Montessori oběcně není pro tyto děti vhodná. Naopak pro děti s SPU (dys-) je vhodnější než běžná třída, protože máš prostor a možnosti díky pomůckám mnohé z problémů kompenzovat a reedukovat.
Jinak já mám tedy třídu nestandardního složení a ani v ní nemám 50 % dětí se SPUCH. V mé třídě mají problémy se soustředěním potvrzené z PPP 3 děti, u dalších třech jsou nějaké problémy s chováním s tím soustředěním související (z toho dvoje rodiče problém odmítají, jedni čekají na vyšetření). Plus ještě další 3 děti s nějakými obtížemi, ale bez poruchy pozornosti. Pořád je to "jen" třetina třídy a extrém v rámci celé školy. Podobně je na tom jen jedna třída (co do počtu dětí s "papírem", ale těch s poruchou pozornosti je tam méně). Takže si fakt nedokážu představit třídu, kde by takových dětí bylo 8 - 10 z 20, no a Montessori už vůbec ne
.