| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

Ájo,

vadí. Ale známka současně musí být z toho, co je testováno. To je to, s čím bojuju v těch diktátech. Podle mě, když už se to musí známkovat, by měl být diktát hodnocený jako celek, ale nemělo by u něj být uvedeno, že je na ten a ten jev. Právě proto, že diktát je dovednost připravující na užívání pravopisu jako celku. Jenže my nesmíme napsat jen "Diktát" a k tomu známku, ale musíme napsat, na co toh diktát byl. No a pak tedy dám známku jen z toho, protože zahrnout do toho jiné chyby vede ke zkreslení informace.

Běžně se pak stane, že dítě napíše diktát zaměřený na vyjmenovaná slova po B, všechna slova s i/y po B má správně, ale nenapíše na začátku věty velké písmeno a na konci tečku, udělá kroužek na "u" ve dvojhlásce, napíše kroužek nad "u" na začátku slova...z diktátu dostane trojku. V ŽK bude zápis: Diktát - vymenovaná slova po B....3. Co udělá rodič, který chce, aby mělo dítě lepší známky? Začne s dítětem trénovat vyjmenovaná slova po B. Výsledek dalšího diktátu je ale úplně stejný a navíc je rodič naštvaný, protože ví, že dítě vyjmenovaná slova umí....a dítě je zpruzené, protože všechna ta dřina navíc byla k ničemu.

Tomuhle tedy pomůže alespoň to, že dáš dítěti diktát domů, aby se mohl rodič podívat. Jenže tady už u některých narazíš na to, že se podívají do ŽK a do sešitu ne. Ale hlavně to nařízení, které za tím vším je, tedy co nejpřesněji informovat rodiče o výsledcích vzdělávání, je úplně k ničemu, protože v té ŽK stále zůstává naprosto zkreslující informace.

Takže aby nedošlo k mýlce, mám problém právě s tím nařízením že se i u diktátu musí přesně určit, na co je diktát zaměřený. A pak tedy s tím, že právě tohole jediné je to, na co každý z kontrolujících kouká, jestli to tak máš zapsané.

Jinak samozřejmě, že i když nezahrnu všechny ty chyby do té známky, tak dítě musí všechny chyby opravit a odůvodnit si a rodičům jsem tohle i vysvětlila na třídních schůzkách a posílám jim domů ty sešity, aby ta informace, jak na tom dítě je, byla co nejpřesnější. No a dítě se to dozví samozřejmě okamžitě také, že sice ta vyjmenovaná slova po B umí, ale jako celek je to naprosto nedostačující a má hodně co zlepšovat. A není problém se s ním dohodnout na tom, co konkrétně musí zlepšit.

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 7+2= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.