kokesbobes,
vidíš to, a já to vůbec nepochopila, že by pro tebe byla dvojka špatná známka...
Mě třeba jedna maminka upozornila sama na věci, které já ještě jako problém nevnímala...ale ona s klukem doma dělala a měla jen jeho, tak ji některé věci trkly dřív. řekla mi o svých pocitech, já si v tom kluka víc ohlídala a fakt jo....a to bylo v době, kdy jsem ještě ani neznámkovala....nebo teda jen z povinnosti to minimum, zásadní bylo to slovní hodnocení.
Takže když to napíšeš takhle, jak to píšeš teď, je to úplně jiné, než ty ocrcávačky kolem sešitů....už jsem to psala i v Povídání o škole...
Nějaký problém tam asi bude, ty ho potřebuješ řešit, ale v tom vašem vzájemném nastavení to půjde hůř. Podle toho, co píšeš, tak vlastně ani ty sešity nepotřebuješ, protože ten problém podle popisu vychází z toho čtení a z pozornosti, ne z neznalosti. šla bych na to přes to doptávání se, co jak máš dělat (více popisuju v Povídání o škole), osobně, telefonicky, e-mailem. Buď se povede ty informace získat takto, nebo učitelka zjistí, že poslat ti sešit bude pro ni pohodlnější
(akorát já si nemyslím, že pro tebe to bude přínosnější, sice tam v tom sešitě něco je, ale když vidím, co dokážou spáchat do sešitů ti moji, tak u těch dětí s problémem si radši dám tu práci a rodiče informuju jinak).
Plus teda to, že on má fakt každý učitel jiný styl práce a mně taky trvalo, než jsem ho změnila natolik, abych ty sešity dokázala domů posílat. Dokud jsem je kontrolovala denně, měla jsem problém i s tím víkendem, musela jsem se naučit do nich v pátek nepsat nic zásadního, nedávat samostatnou práci a tak....to znamená, že jsem na to musela myslet už při tvoření příprav a chvíli trvalo, než jsem si celý funkční systém přenastavila jinak...Takže učitelka, co to dělá nějakým způsobem desetiletí, tohle přeprogramuje ještě mnohem obtížněji....a není to tak úplně o neochotě.....Já jsem silný systematik a tyhle detaily u mě hrají velkou roli. U kolegyně zase skoro vůbec, ale já bych s tím chaosem, co ona zvládá, měla problém, celkově by mě to rozkládalo a ničilo, myslím jako člověka, ne jako učitelku. Jak mi nevadí, když každé dítě dělá něco jiného a nemám problém ji pro ně chystat, tak jakýkoliv zásah do mého vlastního systému rozdýchávám těžko a fakt to trvá, než to přijmu a pak zpracuju.
proč to všechno píšu, já bych se na tvém místě k těm sešitům tak neupínala, chápu, že by ti pomohly, ale stejně bych zkusila hledat jiný způsob, jak se k informacím dostat...a fakt to hledání nejlíp hodit na učitelku, aby nebyla v pozici, kdy jí stačí jen odmítat a hledat důvody, proč to nejde.