Podle mě je celkem typické, že dítě v poradně předvede, jak je šikovné, ale ty lidi tam snad mají vzdělání a dost rozumu na to, aby jim docvaklo, že v reálném protředí školy s tím může mít problém (a má ho - proč jinak by mělo špatné školní výsledky?). Mělo by je zajímat a měli by umět zjistit, proč ty špatné výsledky má, když takhle krásně všechno umí. Nejspíš zjišťovali intelekt, a pokud je ok, měli by vysvětlit rozpor mezi intelektem a školním výkonem, a doporučit úpravu podmínek tak, aby se zmenšil. Co tedy reálně doporučili (o čem si myslíš, že to nestačí)? Pomalé tempo - ubrat na objemu/dát na práci více času?
Vypadá to, že už jste fůru doktorů aj. oběhali, ale není vůbec vzácné, že až druhý, třetí odborník najde správnou diagnózu. Je to náročné, ale někdy nezbývá než vytrvat...
Napadla mě ještě jedna cesta, jak mu získat asistenta - přesunout ho do školy do třídy, kde už asistent je. Třeba by to pro vás bylo reálné.