Dooly,
zkrácený úvazek ve škole nějak neznamená lepší stíhání. Já měla 0,8 úvazek, což znamenalo, že jsem učila méně hodin (ale na rozdíl třeba od angličtinářek ve všech pěti dnech, jeden den jsem měla jen dvě hodiny, což bylo spíš k vzteku, v pátek do půl druhé, dvě odpoledky), jediné, co se mi podařilo si vyřídit, ale tedy s kecalama vedení, že jsem neučila první hodinu, takže jsem stíhala ráno zavést děti do školy a přijížděla jsem v 8:00 a ne v 7:30, kdy jsme tam měli být.
Problém byl právě v těch hodinách mimo výuku, všechny porady, školení, a ta práce okolo byla stejná, jako když měl člověk úvazek celý, takže paradoxně moje děti byly ty poslední v družině (to tu byla družina jen do 16:00), moje děti byly v družině o prázdninách, protože já jsem neměla hlídání a musela do práce (a díky mě se naplnila kapacita, aby se družina otevřela, protože jsem tam dávala 4 děti). A to jsem neměla třídnictví, teda měla jsem, zastupovala jsem zraněnou třídní učitelku, takže jsem tři měsíce třídnicovala.
No ve výsledku to prostě bylo jedno, jestli mám 0,8 nebo 1,0 úvazek, co se stíhání dětí týkalo. Po dvou letech jsem skončila. A totéž asistentky u nás teď, mají sice 0,5 úvazek, ale na poradě v 7:00 musí být vždy, na školení od 14:00 také, na ped. radě také, ta půlka se započítává jen v té přímé ped. činnosti
.