Klasika. Napíšu, že to chápu u sportu a hudebního nástroje, ale bude se tu operovat tím, že to u sportu a nástroje nejde.
Jo, možná to někoho bude zajímat, našla jsem pěkné pojednání o kroužcích v MŠ, i bych to podepsala.
Cituji:
"Fenomén kroužků ve školkách vznikl v 90. letech, jako prostředek konkurenčního boje školek o děti v době nižší populace. Od těch dob jsou kroužky stále tak nějak nepsanou součástí mateřských škol, nikoli však povinnou. I dnes je neustále patrný tlak ze strany veřejnosti na tuto službu ve školkách….“Chceme kroužky ve školce“ …často říkají rodiče. Stalo se tak trochu i pohodlím rodičů nikam nedocházet, nic neplatit a přenášet svou zodpovědnost v otázkách volnočasových aktivit na mateřskou školu. Mateřská škola je výchovně-vzdělávací služba veřejnosti, nelze ji chápat jako systém doplňkových zájmových volnočasových aktivit. Tato náplň je většinou doménou placených soukromých mateřských škol a poskytovatelů volnočasových aktivit. Volnočasové aktivity jsou ovšem také určeny převážně pro děti od 6 let - tedy školní.
...
Cílem KROUŽKŮ je setkávání dětí podobného zaměření a nadání, aby se jejich talent mohl dál
rozvíjet v malé skupince nebo individuálně, dle potřeb. Je od toho, aby příchozí dítě zvládlo dál prohloubit své dosavadní dovednosti. Kroužky vyžadují u dítěte určitou vyzrálost a schopnost koncentrace. Zcela jistě není určen pro výše popsanou seznamovací a zdokonalující fázi. K tomu poslouží mateřská škola. Každé dítě projeví talent v jiné oblasti. Kam budou směřovat jeho kroky, se ukáže během předškolního období, možná později. Zájem by měl vycházet i ze samotného dítěte a ne z ambicí rodičů."
http://www.mstovarni.cz/docs4/krouzky.pdf