Přidat odpověď
Co tohle? Taky vycucané z prstu?
"S věkem dětí se nabídka rozvojových aktivit rozšiřuje. Plavání pro miminka, znakování s miminky, jóga a tanečky pro batolata, základy různých sportů pro předškoláky. K tomu angličtina, keramika, flétnička…
Současná doba propaguje expertní přístup ke všemu, včetně vzdělávání batolat. Je to však zejména komerce, kdo má zájem na tom, aby už dvouleté děti vedli odborníci. Děti to nepotřebují. Sami rodiče jsou schopni rozvíjet pohybové, hudební i rozumové schopnosti dětí minimálně do šesti let. Stačí chtít, být trošku kreativní, užívat si to společně s dítětem.
Navíc zde pořád hovoříme o rozvoji specifických schopností a dovedností. A přitom to, co je ve vývinu dítěte do řekněme šesti let nejzásadnější, je formování jeho osobnosti. Základy pro to, aby se v životě cítilo dobře. Základy jeho sebeobrazu a sebevědomí, morální a citový vývoj, schopnost vycházet s lidmi, těšit se z jejich společnosti, spolupracovat… A to se dítě učí doma, s rodiči, pozorováním jejich příkladu a ve vztahu s nimi.
Nechci říct, že kroužky pro předškoláky jsou obecně vzato špatně. Dítěti samozřejmě neublíží, když chodí někam cvičit, zpívat nebo se třeba učit anglicky. Znám čtyřleté děti, které se každý týden těší do sokola, na tanečky či keramiku. Obzvláště dítěti, které nechodí do školky a nemá kolem sebe okruh kamarádů, může být nějaký ten kroužek přínosem. Jenže se to často přehání."
Celé zde:
https://psychologie.cz/lovci-lelku/
Předchozí