Přidat odpověď
... a věci jim vysvětlit. Náš synek taky nejdřív prohlásil, že přece nepůjde na žádné zkoušky nanečisto, že přece to zvládne i tak. My jsme mu vysvětlili, že ale není od věci si to alespoň jednou zkusit, jaké to je psát test podobný jaký pak bude, v cizím prostředí, jiné škole atd., aby ho to pak třeba nějak rozhodilo - a navíc dostat vyhodcnocení, ze kterého se pak třeba může poučit. To uznal a nakonec řekl, že bylo docela dobré tam jít.
(Jestli mě něco irituje, tak to není současné nastavení CERMAT testů, ale ten byznys kolem "Zkoušek nanečisto", viz Zatlanka, kam se hrnou každý týden davy lidí, koukala jsem jak blázen že tam někdo chodí třeba i půl roku, tak to mi přijde opravdu ujeté... ale OK, to je teď trochu Off Topic, pardon.)
Stejně tak lze dítěti vysvětlit, že když má na něco dle pravidel dva pokusy, tak proč by jeden nechalo propadnout. Většinu dětí to ostatně napadne samo. (Jako když na tělocviku smí dvakrát hodit na koš, tak proč házet jen jednou, že?)
Předchozí