Je to těžké. Snažím se to, pokud to jde, udělat tak, že každý ve skupině má svou roli. A pak to skupina prezentuje tak, že každý jednotlivec představí svou část. Pokud se dohodnou na výměně rolí mezi sebou, nechám je. Ale pak už je to na nich, jak se s tím poperou. Musí ale splnit zadání a stanovený rozsah. Mám teď na jazyk slabší skupiny a jsem na druhém stupni ZŠ, takže opravdu projev úrovně A2 nemůžu očekávat (u mnoha ani v mateřském jazyce). Takže mají např. skupiny po pěti a každý má říci např. minimálně 3 věty (diferencuji podle schopností). Takže i každý ze skupiny může dostat jinou známku. Pracovat na přípravě spolu mohou, materiály, slovníky a net k dispozici mají, mohou se mnou konzultovat. Připraví si to, prezentují ZPAMĚTI další hodinu. Nakouknout při tom do papíru s poznámkami dovolím jen těm, co mají fakt trému, problém s ústním projevem .. atd. Nechci je zbytečně stresovat. S tím si zkušená učitelka jistě poradí.