"Proč některé děti hltají znalosti doma? Protože ve škole jim nejsou nabízeny ty, které je zajímají, nebo v takové míře, hloubce a provázanosti, kterou potřebují."
No ve škole se dozví, že třeba VŘSR a samo se rozhodne, jestli chce vědět víc nebo ne. Ale aby se učilo vycházet se spolužáky a o VŘSR se učilo doma všechno, to fakt ne.
" Fakt se ještě dneska někdo domnívá, že škola poskytne penzum informací přesně takových, jaké dítě do života potřebuje? A že všechny děti potřebují mít to penzum úplně stejné? "
Ano, domnívám se, že přesně toto by škola dělat měla, na rozdíl od sociálních experimentů. Ano, myslím si, že to základní penzum by měly dostat všechny děti stejné. jak s tím naloží už je na nich.
"A i kdyby, ony ty znalosti dětem do hlaviček stejně nepotečou, když se ve škole nebudou cítit spokojeně a v bezpečí, a to se jaksi nepřihodí samo od sebe, ale musí se na tom pracovat (i mezi "normálními" dětmi). Sociálním experimentem bych nazvala třídu, kde se na tom nepracuje, a výsledkem typicky je kolektiv rozklížený, šikana rozjetá. Jen jestli se dá experimentem nazvat něco, co je možná bohužel celkem běžné..."
Jistě a s dětmi s mentálním postižením mohutně ve třídách, to považuji za ještě horší sociální experiment.