Přidat odpověď
Přečetla jsem zatím jen pár příspěvků a musím reagovat. Některé příspěvky v sobě mají předsudky. Jako matka dítěte, které letos půjde do 4 třídy nesouhlasím, aby všechny děti byly házeny do jednoho pytle. I dříve byla hromada dětí co mělo různé dysfunkce, poruchy chování atd., ale nevědělo se o tom tolik a tyto děti pak byly označeny jako hloupé a zlobivé atd. A přitom dnes mohou býti i velmi úspěšnými. Moje dítě nastupovalo do školy s plnou podporou asitenta pedagoga a to s díky expresivní vývojové dysfázii řeči, poruchou pozornosti, zkříženou lateritou, oslabenou motorikou a za další 2 roky k tomu přibyla ještě dyslexie a dysortografie. V první třídě jsem se bála, že se nenaučí číst, ale postupně to šlo. Od loňského roku patří mezi 5 nejlepší žáků ve čtení ve třídě, čtení jí nadále rozšiřuje obzory, drilem a docházením do poradny docela dobře zvládá i gramatiku a dosud má samé jedničky. Počítala jsem a jsem i připravená, že se to bude možná postupně zhoršovat a to co se jiní naučí raz dva jí zabere více času a přípravy.
A teď k tomu fungování ve třídě. S asistentkou už nesedí, ale asistentka pomáhala dalším dětem, u kterých se postupně vyklubovaly dys potíže atd. Zároveň pomáhala dětem "normálním" se zvládáním učiva, protože ne každý zvládá učení ve stejném tempu a ne každý je nadaný na všechny předměty. Třída mohla častokrát rychlejším tempem dělat různé projekty, v případě potřeby dělit třídu na rychlejší a pomalejší a podle toho uzpůsobit tempo. Asitentka byla a je přínosem pro celou třídu, velkou pomocí pro paní učitelku. Samozřejmě je taky důležité s jakým omezením dítě nastupuje do školy. Nejsem pro rušení zvláštních škol, pro určité skupiny dětí je to přínosem. Ale neházejte všechny do jednoho pytle. Ve třídách je spousta dětí tzv. "normálních" a přitom mají problémy s chováním a učením a mohou být daleko větší brzdou než dítě s asistentem. Asistent je sice psán na konkrétní dítě, ale je k ruce učitelům a má pomáhat celé třídě. Někteří rodiče před problémy s chováním a učením u svých dětí zavírají oči a častokrát to může být daleko horší než dítě s IVP. I v naší třídě se takové děti našly (nebo spíš rodiče) a nejen v ZŠ, ale v MŠ je to běžná praxe rodičů tyto problémy neřešit.
Předchozí