Mám dvě děti, které prošly touhle školkou a školou a dnes už jsou řadu let v běžném školství. Přestup na klasickou školu obě vítaly (těšily se, že budou mít známky, resp. dnes už skoro dospělý syn říká, že díky známkám měl pak lepší přehled o tom, jak na tom je).
Ono je to hrozně individuální. Nelze srovnávat to či ono dítě na základě toho, jakou prošlo školou, protože se nedá provést srovnávací studie, jak by to bylo, kdyby studovalo jinde.
Já si na Montessori cením toho výchovného přesahu, že děti "jenom" neučí jednotlivé předměty, ale zakládají si taky na té společensko-sociální rovině. To jsem oceňovala opravdu hodně po přestupu na běžnou školu.
Ale zase...stejnou "službu" může odvést kvalitní pedagog na "klasické" ZŠ.
Co se problému s autoritami týče - tak na ten jsem nenarazila ani v nejmenším. Mladší dítě mi navíc studuje na škole, kde to opravdu není o demokracii, jde o obor kladoucí maximální nároky na disciplínu a úctu k autoritám.