Přidat odpověď
maargit, ono to metro si fakt koledovalo o průser, zavřeli ho při mnohem vyšším průtoku Vltavou než bylo ve směrnicích a to včetně tunelů přímo pod Vltavou. Na Bčku (mezi Palmovkou a Florencem) se normálně s pasažery jezdilo ještě hodinu před zatopením (byť Invalidovna jako stanice byla zavřená). Kdyby se metro zavřelo včas, škody by to s největší pravděpodobností eliminovalo, protože tahle se fůra tlakových dveří zavřít nestihla a voda se volně rozlévala tunely (dostala by se tam teda tak jako tak díky té úžasné nětěsnící instalaci...). Tam byla strašná klika, že to nikdo neodnesl - ať už cestující anebo i zaměstnanci, které x-krát v tunelu překvapila voda. Těsně po povodních o tom byl i dokument, od té doby ho nedávali a je nedohledatelný, ale zaznívaly tam i záznamy z hovorů vysílačkama a fakt to silně smrdělo průserem.
Taky proto se v roce 2013 metro uzavřelo pro jistotu při mnohem menším průtoku.....
Igor Němec uklidňující veřejnost, že situace je nadmíru výtečná ve chvíli, kdy za ním pomalu mizely mosty a mluvilos e o pětisetleté vodě byl taky kapitola sama pro sebe.
No a staré město bylo zachráněné jen zázrakem, protože ty mobilní protipovodňové zdi byly pořízeny fakt čerstvě a silně vybojované (Kampa a Malá strana měla smůlu, tam schválené nebyly)......
Edit: S tím metem to bylo ještě veselejší, 13.8. večer začala voda pronikat eskalátory stanice Invalidovna, 14.8. v 0:30 došlo k poruše průchodek a voda začala proudit na nástupiště a dál tunelem. Přitom ještě v 0:16 vyjíždí poslední souprava s cestujícími z Florence směr Černý most a v 00:20 naopak na Florenc přijíždí poslední z Černého mostu..... Tedy ještě cca 20 minut přes začátkem průsaku vody do tunelů (která pak šla už docela rychle) projíždí tunely pod Invalidovnou emtro s cestujícími. To mohl být fakt toální průser :(
Zdroje jsou dohledatelné zde (video animace zatopení metra + sled událostí, stačí si to porovnat): https://www.metroweb.cz/povoden/foto-metro.htm
Předchozí