Přidat odpověď
Kudlo,
tohle by tě mohlo potěšit.
Autorem je C. G. Jung, je to z knihy Člověk a duše.
"Pro výchovu nadaného dítěte se mi tedy jeví jako lepší, aby chodilo do normální třídy s ostatními dětmi, místo aby se převáděním do zvláštní třídy ještě zdůrazňovalo jeho výjimečné postavení. Škola je konec konců už částí velkého světa a obsahuje v malém všechny faktory, se kterými se dítě v pozdějším životě setká a se kterými se bude muset vyrovnat. Alespoň zčásti se tomuto nezbytnému přizpůsobení může a má naučit už ve škole. Příležitostné střety neznamenají žádnou katastrofu. Fatálně působí pouze neporozumění, pokud je chronické, nebo když citlivost dítěte dosahuje neobvyklého stupně a není možnost eventuální změny učitele. Toto opatření mívá často příznivý efekt, avšak samozřejmě jen tehdy, když příčina poruchy tkví skutečně v učiteli. Zdaleka ne vždy tomu tak bývá, poněvadž učitel musí často bez vlastní viny odnášet to, co pokazila výchova v rodině. Rodiče až příliš často v nadaném dítěti ztělesňují vlastní ctižádost, kterou kdysi sami nedokázali naplnit. Takové dítě potom podle okolností buď hýčkají a rozmazlují, nebo podněcují k bravurním kouskům, to všechno ke škodě pozdějších let, jak jsme se mohli přesvědčit na případech některých zázračných dětí."
Předchozí