ale to je přece blbost, proč by to musela umět zpaměti pokud to umí (rychle) spočítat.
Mně přijde zejména u násobilky a obecně u matiky celkem důležitější vědět PROČ je ten výsledek takový a jak se k němu dojde, než to mít nabiflované jak básničku. Jelikož co kdy se sekne nebo něco z toho jednou zapomene ?
Já si třeba násobilku vyšších čísel počítám asi dosud, nikdy jsem vlastně nechápala proč to umět zpaměti když si během pikovteřiny spočtu - tedy představím a VÍM kolik to je.
A to tedy se považuji za hodně matematicky zdatnou. Na základce jsem byla za mat.génia, s velkým odstupem jsem vedla matematické bodování mezi ročníky. Vystudovala jsem pak celkem těžkou technickou školu.
V tom dětství jsem si tehdy myslela že umět násobilku zpaměti je pro ty, co neumějí moc rychle počítat
Jakože samozřejmě chápu proč je to užitečné a praktické, ale někteří z nás to prostě ani moc nepotřebují a dokáží to ze sebe chrlit stejně jako rychle jako ti co to umí zpaměti.