Tak já jsem pracovnice na menším obecním úřadě.
Problém je v tom, že jsem jediná administrativní síla, takže dělám účetnictví(což je pro většinu z nás ta hlavní náplň práce), dělám evidenci obyvatel, ověřuji podpisy, vydávám i některá rozhodnutí(zrušení trvalého pobytu, přidělení čísla popisného, určení opatrovníka..), zároveň jsem pokladní, vypisuju žádosti o dotace, ... a krom jiného taky vydávám voličské průkazy. S většinou těch věcí, hlavně co se týče těch rozhodnutí se setkávám jenom občas, takže si troufám říct, že to moc neumím a veškeré svoje kroky většinou musím s někým konzultovat, abych neudělala nějakou botu. Sama víš. Zákony se furt mění. Nicméně takové úkony, jako vydávání voličských průkazů už za těch 20 let zvládám vcelku dobře.
No a další problém je, že taková pracovnice za sebe většinou nemá náhradu, neb starosta tyhle úkony neumí, on řeší úplně jiné věci, takže když tam paní účetní není, je to problém.