Přidat odpověď
Hele, moje dítě bylo stejný, teda až na tu žábu.
Rozmluvil se skutečně až ve 3,5 roku, po nástupu do školky - asi přirozeně - oni těm jeho gestům a slabikám nerozuměli, tak už musel...
Můj teda uměl znakovat velice moc, tj. já jsem věděla, že ovládá barvy atd. Měl bohatou slovní zásobu ve znacích + těch svých slabikách.
Ve skoro třech letech byl jeho projev typu - táta e-e brm brm... (e-e byl znak pro červenou) a dítě tím zcela správně odpovědělo na dotaz, jaké auto má táta...
Obdobně - věděla jsem, že je inteligentní, nikam jsem s ním nechodila, na logopedii pak asi od 4,5 roku, pak od 5ti let na grafomotoriku (ruka a mluvení je prý jaksi propojené v mozku - nemluvil-nekreslil), do školy šel už normálně v 6,5 roku s tím, že už sám uměl (vcelku plynule) číst, psát tiskacími písmeny, počítat (sčítat-odčítat) do 20ti atd.
+ naše kamarádka (teď čerstvě 6) jí ta nemluvnost držela ještě dýl, ta chodila ještě i do školky nemluvící, dneska taky mluví naprosto normálně, poznává písmenka, chodí i na angličtinu atd.
Není to podle mě nijak zvlášť neobvyklé, i když samozřejmě se spíš porovnáváš s těmi rychlejšími dětmi... Nestresovala bych se, ona se rozmluví (a pak už pusu nezavře a ještě se ti po tom tichu bude stýskat).
Předchozí