"slovni hodnoceni je dobre. Deti se nikdy nedozvi nic negativniho. Hezky je chranime."
To vůbec není pravda, do slovního hodnocení se běžně píše i to, co dítěti nejde.
Dokonce je tam uvedena slovně i ta známka (výborný, chvalitebný ...), pokud se jedná o slovní hodnocení pro dítě na běžné škole - když má dítě nějaké potíže, je to jedno z podpůrných opatření.
Na rozdíl od známky má slovní hodnocení nějaký smysl, dítě i rodič se dozví úplně konkrétně, co zvládlo a co úplně ne.
Např.:
ČJ: Milý Františku, v prvním pololetí ses velmi snažil, naučil ses již 15 písmen. Všechna umíš s občasnými chybami přečíst i napsat, vyhledat v textu a bezpečně rozeznáš jejich tiskací i psací podobu. Přepis ti jde výborně, krásně ses naučil jednotlivá písmena napojovat, přestože to byl pro tebe zpočátku problém. Přes veškerou píli je pro tebe náročné písmena skládat do slabik a slov, při diktátu často chybuješ a při čtení si stále domýšlíš. Při dopomoci však zvládáš číst s porozuměním. Hodnotím tě dobře.
(je to jen příklad, nechytat za slova
)