Nejstarsi syn skolu menil, v pulce druhy tridy se vracel na zakladku do pulky prvni tridy, jelikoz nebyl zvyklej na skolni rezim a ve druhy tride by ho ucitelka asi ukamenovala. I v ty prvni to byl masakr, neuznaval system hodina-prestavka, lezel pod lavici na zemi atd. Zpetne (momentalne prvni rok na osmiletym gymplu) to bylo nejhorsi mozny rozhodnuti, sice se naucil sedet na prdelii, ovsem absolutne ztratil zajem o cokoli, cely 4 roky na zakladce se nudil, a na gymplu narazil, neb se neumi ucit- nikdy se ucit nemusel. Takze jo, ono to v ty prvni tride vypadalo, ze toho delaji ve statni vic, ukoly a tak, ex mel taky pocit, ze si ve statni polepsil, ovsem z dlouhodobyho hlediska pruser, a horko tezko se s nim vyjednava, s pubertou pomalu na krku, vsechno ma u prdele, je presvedcenej o vlastni genialite, lec ukol za prvni pololeti neudelal ani jeden, proc jako
V ty montessori se sice valel po zemi a psal jako prase v porovnani s normalni zakladkou (a vetsinou ruzovou pastelkou), ale delal uz referaty, zajimal se o spoustu veci a tak... to vsechno bylo po par mesicich ve statni v hajzlu, a zbylo jen otraveny decko.
Nutno dodat, ze mladsi dve deti ve statni skole (stejna zakladka, kam chodiö nejstarsi), fungujou normalne, takze jen tou skolou to neni. Ale ten system nejstarsimu proste nevyhovuje, ten mel zustat v montessori az do maturity. Tak je otazka, proc vy jste dite do alternativni skoly dali, co jste si od toho slibovali a co si slibujete od statni.