Tak ono nejde jen o známky. Jde o kastování na jejich základě.
Vždyť to jasně vidíte i tady. Když nějaké dítě nemá jedničky, musí se to zaobalovat buď do toho, že má nějakou poruchu nebo je líné, případně má úplně blbého učitele. Samozřejmě to všechno je možné, ale ta potřeba vysvětlovat to a předem dítě omlouvat jasně vypovídá o tom, jak velkou důležitost tomu přikládají rodiče.
Když někdo řekne, že měl jejich Pepíček na vysvědčení dvě trojky, tak první, co většině lidí naskočí je, že je Pepíček slabej na hlavu. I když ty trojky třeba měl z hudebky a z tělocviku.
Problém se známkami je v první řadě v hlavách rodičů a v systému, který vůbec nepočítá s tím, že známkování není a nemůže být objektivní. Každý učitel známkuje jinak a každý požaduje úplně jiný objem znalostí. A kromě zrušení známek fakt nevím, co jiného by se s tím dalo dělat. Jenže to neprojde, protože právě ti rodiče by byli proti. Především rodiče jedničkářů, protože by tím ztratili pocit, jak výjimečný a inteligentní jsou jejich děti proti Pepíčkovi.