Tino,
njn, jsme lidé různí, a děti jsou taky různé. Někdy se ten "přenos" prostě nevydaří.
U nás v rodině se třeba hodně dbalo na všeobecný přehled, na znalost historie, jezdili jsme po památkách, chodili do přírody, s čímž souvisely vědomosti typu kde jaká rostlina roste, jak vypadá, jak se pozná od jiný rostliny, to samé se zvířaty, na orientaci v literatuře, hudbě... prostě převážně "humanitní obory", kultura, zeměpis... Nikdo nikdy nestudoval přírodní vědy, buď humanitní, nebo technika. A syn tohle rodinný nastavení prakticky ignoruje, ten je nadšenej, když se mu podaří vypreparovat rostlinnej trichom nebo sklidí pochvalu za to, že dovede správně zařadit jazyčnatky i s výkladem o změně jejich zařazení v taxonomii za posledních padesát let. Ovšem když se ho zeptáš, kde je Ústí nad Labem, tak to nebude vědět, a je úplně fuk, kolikrát tam byl.