"Copak někoho cizího zajímá, kde jste byli na výletě a co jste tam dělali? Nebo co je na tom tak choulostivého, že to někomu dělá problémy? Bez ohledu na to, jestli se řekne pravda nebo ne, je to prostě téma ve výuce, ne výslech u kriminálky."
Ano, taky bych to tak vnímala.
Podobně jako u rodokmenů, každýmu je srdečně fuk něčí případnej kostlivec ve skříni, pokud má někdo ujímání z toho, co DOOPRAVDY dělal danou neděli, tak přece neřekne "byl jsem za milenkou v X" nebo "zaléval jsem konkurenta do betonu a vezl ho k přehradě ", ale povypráví o tom, co dělal minulou sobotu a bylo to neškodný.
Ten učitel přece nemá za cíl vyzvídat nějaký fakta a je mu to srdečně ukradený, baví se o tom jen kvůli slovní zásobě a kvůli tomu, aby ten člověk plynule pohovořil o něčem, co má hlavu a patu.
Bohužel jsem se takto daleko s žádným jazykem nikdy nedostala
, ale tohle by mi opravdu nevadilo ani trošku.