Přidat odpověď
Mám aktuální zkušenost s naší nejbližší PPP. Praxe je v současnosti taková, že PPP v celé republice sklízí to, co si před časem zasely. Konkrétně mám na mysli to, že s uvolněnými penězi na inkluzi sekaly diagnózy a s nimi spojené doporučení jak na běžícím pásu. Do školy přišli asistenti, byly peníze na nápravná doučování, pomůcky. PPP jsou zavaleny klienty, nezvládají papíry, prý je nemají ani kde fyzicky uchovávat. Letos se mi vrací žáci z kontrolních vyšetření najednou "vyléčeni", těžké vady s asistentem se rázem jako mávnutím proutku mění na lehké vady bez IVP, rezidua vad nebo dokonce žádné vady. Peníze na inkluzi se vyčerpaly a PPP si neví rady, co najednou s tak obrovským množstvím klientů. Nemohou říct, že na ně nejsou peníze, tak jim prostě "berou" vady.
Minulý měsíc nám z PPP přišel pokyn, abychom jako škola neposílali do PPP nové děti. Také přišly přesné pokyny, jak s dětmi s podpůrným opatřením pracovat. Mimo jiné, že máme striktně vyžadovat domácí práci dítěte s rodičem, máme si nechat předkládat písemné procvičování udělané doma. Pokud to rodiče nebudou akceptovat, nebude se vypracovávat IVP (jsou tím zavaleni, potřebují snížit stav IVP).
Do IVP dle pokynu PPP nemáme psát konkrétní věci, ale celý IVP máme psát jen v obecné rovině. Rodiče se prý často chytali konrétních formulací a pak je striktně vyžadovali, na což nemají právo. PPP nám zdůraznila, že je pouze poradní orgán a že dává "pouze" doporučení, které však nejsou pro učitele závazné (jen doporučení!!!). Je na konkrétním učiteli, jestli doporučení vezmou na vědomí nebo ne a také jaké metody a formy zvolí. Přímo tam bylo napsáno, že oni (PPP) v doporučení uvádí maximální možnosti, ale je jasné, že není v silách učitele všechny možnosti do výuky implantovat. (konkrétně já mám ve třídě 4 IVP, žádného asistenta, ale mimo to dalších 25 žáků, kteří mají rovněž právo na výuku a individuální přístup - nejde se rozkrájet).
K tazatelce...pokud v IVP jsou jen obecné formulace, je to záměrné ( u nás na pokyn PPP). Realita je bohužel taková, že přibývá rodičů, kteří si vynucují pro své děti to, co v dané výuce není možné realizovat. A ještě se kvůli tomu se školou a PPP soudí. Přitom PPP je jen poradní orgán, nikoliv orgán nadřízený.
Předchozí