Přidat odpověď
Sněhulko, máš naprostou pravdu. Mnohem raději bych se v hodinách navíc (doporučení PPP) zabývala nadanými žáky a pomáhala je dále rozvíjet, pokládala bych to za smysluplně strávený čas. Zatím se musím v těchto hodinách navíc věnovat dětem, které jsou často na svém stropě (jak tu kdosi psal, do litrové nádoby nenaliješ dva litry). Cítím naprostou beznaděj, když několik měsíců po sobě doučuji šesťáka základní učivo 1.stupně - třeba pády a vzory, kteří nejsou schopni to učivo udržet v hlavě ani ze dne na den (často děti z poradny diagnostikovány jak děti s velmi slabou pamětí). Natož aby uměly pády a vzory určit z textu (aplikace gramatického učiva). Oni nejsou schopni si je ani mechanicky zapamatovat...týden co týden stejná situace, stejné neznalosti, stejná beznaděj. Ať mi pak někdo poradí, jak naučit takového žáka rozboru souvětí, druhům vět a pod. Naprostá ztráta času, peněz a energie. A ještě k tomu si uvědomuji, že toto děcko nebude nikdy nějaké vzory a pády potřebovat.
Dříve si zajišťovali rodiče soukromá doučování, aby jejich děti prolezly. Dnes už to nedělají, protože se jim učitelé více věnují v rámci IVP a nakonec mají "ten papír" z PPP, takže nějak prolezou. Dnes si rodiče naopak hledají doučování pro nadané děti, aby se více a smysluplněji rozvíjely.
Předchozí