Mě by zajímalo, kde se berou ty davy podprůměrných.
Chodila jsem na normální sídlištní základku na malém městě. Bylo nás ve třídě přes třicet. Kvůli nezvládání učiva odešli do pomocné školy dva nebo tři žáci. "Propadlíka" jsme měli ve třídě jednoho. Nadprůměrné dítě neumím definovat, ale kdybych brala žáky, co měli vyznamenání, tak takových bylo ve třídě šest, sedm. Všichni ostatní v rámci průměru zvládali učivo, někdo převážně na dvojky, někdo na trojky, dětí s nějakou čtyřkou bylo stejně nebo méně než těch s vyznamenáním.
Syn chodí na normální základku v Praze a také jsem si za devět let nevšimla, že by měli ve třídě nějaké zvýšené procento nevzdělavatelných. Na 8G odešly tři děti z třiceti, na 6G tuším dvě, ale díky různým stěhováním a přechodům na jiné školy (obousměrně) je jich v té devítce něco přes dvacet. Fakt se tam neděje nic z toho, co je tu tak často popisováno. Nemají ve třídě nikoho s SPU, nikdy tam nebyl žádný asistent. V obou devítkách je poměrně vysoký počet dětí s dobrým vysvědčením. A ani od rodičů dětí z jiných pražských škol jsem nikdy neslyšela to, co tu (opakovaně) čtu.
Je ta Praha fakt tolik odlišná od zbytku republiky?