Myslím, že spíš než rozdělení na staré a nové hry by tam měly být hry primárně české. Ne jen české v originále, ale s českou stopou (zasazením, tématem, nebo nové nastudování a uzpůsobení pro české prostředí). Například jsem tam v neděli byla na V rytmu swingu - čtyři roky stará životopisná hra o Jiřím Traxlerovi, muzikál, spousta tance, slovohříček, přetahování se o slečnu... A kde jinde by se toto mělo hrát? Necítila jsem že by do divadla nepatřila, naopak to hru ještě povzneslo. A německá zpěvačka obdivující Traxlerův pokoj "Das its gold? ooo, Alles gold!" fakt stála za to
Aby bylo divadlo živé, musí reagovat na současnou společnost, a ne hrát mnohahodinové opery které jsou tradiční, ale nikomu nic neřeknou. Protože divadlo je i reflexí doby. Udržovat skanzen pro školy a turisty s Libuší a Rusalkou s titulkama by byl dost smutný osud.