Přidat odpověď
Monty,
když mně přijde, že Ty "biflováním" nazýváš obecně JAKÉKOLI nalití určitých znalostí do hlavy a že se proti tomu vymezuješ.
Já si myslím, že je rozdíl, jestli se člověk něco učí nazpaměť a bez porozumění (to bych taky nazvala "biflováním" a nevidím to jako nijak efektivní), nebo když se to učí s vědomím souvislostí, ale podstatný je, že tu informaci v hlavě prostě mít musí, že se bez ní neobejde. Dejme tomu Pythagorovu větu se můžeš navrčet nazpaměť, aniž bys ji chápala (a pak budeš mít potíže s tím aplikovat to v praxi, protože se Ti to nepropojí), nebo si ji můžeš dostat do hlavy na základě nějakejch logickejch souvislostí tak, že ji opravdu pochopíš, ale základ je, že JI BUDEŠ V TÝ HLAVĚ MÍT.
A u Tebe mi někdy přijde, že pod to biflování zahrnuješ jak to první (což já taky), tak ale i to druhý, a že v podstatě tvrdíš, že je zbytečný "Pythagorovu větu" (dosaď jakýkoli tvrdý faktum, třeba slovíčka) nosit v hlavě, když ji přece můžeš najít na internetu.
A tomu já teda neříkám "vzdělanej člověk", když pro každou jednotlivost musí běžet na internet a z hlavy by se bez toho neobešel. Kdyby tohle musel někdo dělat třeba s angličtinou, tak bys o něm asi neřekla, že "umí anglicky", ne?
Předchozí