Přidat odpověď
Kudlo,
tak znova. A nebudeme s dovolením používat hlavní město Francie, to je profláklé prakticky v každém sociokulturním prostředí, protože pravidelně dostáváš impulsy, které tuto informaci v mozku zafixují.
Zkusíme to třeba s hlavním městem Portugalska. O Portugalsku se nikde moc nemluví, v médiích se zpráv z Portugalska objevuje pomálu a je tudíž velmi snadné tuto informaci zapomenout.
Žák se naučí na písemku/zkoušení, jaké je hlavní město Portugalska, dostane jedničku... a za měsíc už to neví. Jakou cenu má ta jednička, co sis tím jako učitel ověřila? Jen to, že je žák schopný tuto informaci krátkodobě udržet v paměti. A má tohle opravdu být předmětem známkování? Z jakého důvodu?
Takže ano, přijde mi naprosto lhostejné, pokud někdo neví "z hlavy" hlavní města zemí jako je Portugalsko. Není to důkaz ani jeho vzdělanosti, ani nevzdělanosti. Svědčí to pouze o tom, že mu z nějakého důvodu nestálo za to udržet v hlavě informaci o hlavním městě Portugalska. Pokud ví, že Portugalsko je stát a ne ovocný koláč, tak si jeho hlavní město v případě potřeby najde na internetu.
Předchozí