Přidat odpověď
Monty, je rozdíl mezi zapojením dítěte do výuky tak, aby ukázalo, že je v něčem dobré (a ostatní aby pak na něj koukali jako na třídního šprta Mazánka) a zapojením dítěte tak,že supluje práci učitele. I toto dítě má nárok na to, aby bylo v rámci možností rozvíjeno, není jeho úkolem nahrazovat kantora. Proto zaplať Pámbu za 8-leté gymply! Hele, já to viděla u dětí, a to byla tehdy jazykovka až od 3.třídy(matematická až od5., tak dlouho jsem čekat nechtěla). Dítě za dva roky na základce unuděné k smrti. Školu bralo hákem, nebavila ho. Ve 3.třídě se dostalo mezi sobě rovné, najednou jeli rychleji a to dítě jako zázrakem ožilo, začalo se do školy těšit a zatímco předtím mělo jedničky automaticky a nemuselo hrábnout, teď najednou byla jednička jen když se máklo. Ale ten rozdíl byl propastný a znalosti na konci 9.třídy taky. Akorát pak byly tyto děti handicapované při přechodu na střední školy, protože jednička z normální ZŠ se nerovnala jedničce ze škol výběrových, ale znalostmi byly ty děti o třídu dopředu.
Předchozí