Přidat odpověď
Marko,
ano, to porozumění psanému textu, že.
Kdo chce těží maturity, které mají SMYSL, ten volá po "specializaci od nejútlejšího věku", ideálně od školky.
Procento lidí s maturitou ti těžko mohu nějak vyčíslit, protože momentálně existuje falešně vytvořená potřeba jak maturit, tak VŠ vzdělání v určitých oborech.
Neznám úplně nejnovější čísla, ale cca tři - čtyři roky zpátky mělo Německo podíl vysokoškoláků v populaci 28 %. Nejlépe na tom byly severské státy, přes 40 %.
Osobně si myslím, že výstup vzdělání by se měl změnit v návaznosti na reálné požadavky. Maturita = prokázání určitých schopností pro další studium.
Oborová zkouška = prokázání schopností pro výkon oboru.
Mistrovská zkouška = prokázání schopnosti ovládat řemeslo.
Když si odmyslíme malou skupinu lidí nevzdělavatelných, přijde mi celkem přijatelné, aby byly tyto tři skupiny v populaci rozděleny rovnoměrně, tzn. po zhruba 30 %.
Předchozí