syn (5. třída) žádnou povinnou četbu nemá, do čtenářského deníku píšou knihy dle vlastního výběru - celou dobu jen doplňuje další a další díly poseroutky - nic jiného vlastně nečte
já ani nechápu, že mu to paní učitelka toleruje, ale prý nic nenamítá (a co se týče školy, je slovo paní učitelky svaté a já si můžu nadávat jak chci)
snažila jsem se mu podstrkovat i jiné čtivo, ale neuspěla jsem, baví ho to jen na audio nebo čtené ode mne - ani nezabralo, když jsem něco nedočetla, přestala mu číst v nějakém dramatickém okamžiku, nedočetla rozuzlení - stejně to nedočetl... teď občas z knihovny dotáhne nějakou šestákovku (takové ty lehce hororové knížky, "harlequinky" pro kluky), ale nesmí to mít víc jak 50 stránek...
do čtení ho nenutím, vidím, že ten jeho mozek funguje trochu jinak, nevidím žádný přínos v tom, aby četl jiráska - pověsti jako takové zná (obvykle si je vyprávíme, říkají si o nich ve škole) a to mi stačí... stejně tak pohádky zná, ale němcovou číst nemusí (o babičce jsem jim vyprávěla, když jsme jeli do ratibořic, kupodivu mu to v hlavě docela zůstalo, ale knihou by se neprokousal)
myslím, že se časem propracuje k tomu, že si něco přečte (třeba borovský se mu bude asi časem vyloženě líbit a možná čapek by ho mohl zaujmout), ale i kdyby ne, nemám dojem, že by se o něco vyloženě ochudil