Přidat odpověď
kopretinko,
tak třeba u nás se berou, protože mám chytré děti a současně máme dostupnou školu, která právě jim sedla. Rozhodně ty známky nemají zadarmo.
To dítě, co má v patnácti zkoušku z angličtiny na maturitní úrovni, odcházelo z páté třídy s jednou trojkou (z angličtiny s dvojkou a absolutním nezájmem). Na státní osmileté gymnázium se nedostalo, dostalo se na soukromé. Výuka nic moc, hodně jsme museli dohánět doma, ale angličtina a zejména jeden učitel na excelentní úrovni. I když byl odejit, dítě už bylo dobře nastartované a výsledkem je ta zkouška. S jednou trojkou je současně nejlepší ze třídy, protože, co si budeme povídat, na soukromá gymnázia nechodí jen samí "šprti", jak jsou někdy ty děti s lepšími výsledky nazývané. A tohle moje dítě se na vyznamenání v pololetí dost nadřelo (kvůli přijímačkám), takže teď po přijímačkách si dalo oddych a proč ne.
Na druhou stranu nejstarší dítě, co má ty samé jedničky, mělo úplně stejně jako všechny ségry v primě (v 6. třídě) trojky (jednu nebo dvě, už nevím). Doma nic nedělá, má absenci skoro 140 hodin, ale už se od té šesté třídy naučila učit. Takže co potřebuje, to se naučí, je chytrá, moc času jí to nezabere. Ve třídě prý měli samé jedničky dva, ona od primy poprvé. I z toho klavíru je přinesla poprvé. Že se to tak sešlo, je spíš náhoda. Ona je má, i když o ně nijak neusiluje. I v průběhu roku teď už málokdy dostane horší známku. Když přijde, že něco zvorala, je z toho většinou 1- nebo 2. Děje se to tak nějak samo.
Druhá z dvojčat je jediné moje ambiciózní dítě. Sešla se jí třída, kde o učení a učivo není až takový zájem, prý se tam i špatně vyučuje, říkají učitelé (většinou ti samí, co učí i u starší holky, kde nic takového neříkají). No a tak i když nemá samé jedničky, je jedna ze tří nejlepších ve třídě. Nedá jí to moc práce být nejlepší. Ale dělá pro to mnohem víc, než ta starší pro ty samé jedničky.
Nejmladší je prostě free. Od loňských problémů s matikářkou (problém byl skutečně v ní, ale měli jsme štěstí, srovnala se brzy a děti ji teď mají hodně rády) o ní a o škole prakticky nevíme. Je ve třídě, kde v pololetí primy byla s jednou trojkou ve třídě nejhorší. Teď nevím, ale s pěti dvojkami bude plus mínus průměr, trojky se v té třídě prakticky nevyskytují. Opět stejná škola, hodně stejných učitelů jako u těch starších.
Jsem přesvědčená, že za dobré výsledky holek může škola. Evidentně většina výuky probíhá tak, že doma mají minimum práce.
A ano, ve srovnání s žáky druhého stupně ze školy, kde učím, jsou to výsledky úplně jiné. Samých jedniček i vyznamenání je minimum. Vím, jak se u nás na škole učí, a vím tedy, že na škole mých dětí se vyučuje mnohem lépe. I třeba proto, že tam fyziku učí fyzikář a ne češtinář, nebo němčinu němčinář a ne ten, kdo má zrovna "vokno". Ono se to pak na znalostech těch dětí projeví.
Předchozí