Přidat odpověď
Divá Báro, já si taky myslím, že systém školství je špatný a bohužel se dále zhoršuje. Co mi vadí nesmírně, je neustálé poměřování, které dovedl do absurdity systém elektronických žákovských.
Na škole našiho staršího dítěte probíhalo celoroční hodnocení. Poměřoval se průměr ze všech známek, ze všech předmětů a jelo se na dvě desetinná čísla. 2x ročně si všechny svolali do tělocvičny a vyhlašovali - nejlepší výsledek z každého předmětu za celé pololetí. V hodinách pak dětem zdůrazňovali, že mají myslet na soutěž a nedát opsat. Rozeštvávali tak cíleně kolektivy, aby se daly lépe ovládat. Vedlo to pak k tomu, že po nemoci nebylo od koho opsat sešity... Nebo k tomu, že si navzájem cíleně škodili.
Každý nesmysl si museli "zasloužit". Na výlet a na exkurzi jela jen třída, která měla požadovaný průměr. Pokud hrozilo, že průměr nebude, měli si to s provinilci "vyřešit".
Část rodičů na hru přistoupila a na obtížné písemky dítěti napsala raději omluvenku. Nebylo ve škole, získalo čas a mohlo se dozvědět, o čem písemka byla.
Sorry, ale takto nějak si představuji peklo. Jo, pan ředitel je tělocvikář...
Předchozí