Přidat odpověď
Diskusi jsem nečetla...
Ale:
Rozdíl bude jednak ve věcech typu odpružená/neodpružená vidlice, materiál - potažmo váha kola, počet převodů, pohodlnost jejich ovládání...
A taky opotřebení kola a věci, který jdou ztuha, protože jsou už starý (ložiska...)
Na ježdění po více či méně zpevněných cestách, ale ne vysloveně terénem po šutrech, bych si pořídila horáka s odpruženou uzamykatelnou přední vidlicí. A při jízdě po zpevněném povrchu a do kopce bych si ji důsledně zamykala, jinak ti spolyká polovinu dopředný energie, co dáváš do šlapání. Osobně nemám ráda nášlapy a jezdím s klasickýma botama a pedálama, ale nášlapy taky zvýší účinnost tvého točení nohama na pohyb dopředu. Podívala bych se na hmotnost kola a vyzkoušela bych si ho, aby mi seděla geometrie rámu.
A rozmyslet, jestli chci ráfkový brzdy (pro obyčejný rekreační ježdění stačí) nebo kotoučový hydraulický (větší účinnost, nepřehřeje se ti ráfek při dlouhém sjezdu, nezanesou se bahnem...)
Předchozí