Přidat odpověď
Olgavo, to je na mne? Podívej, některé děti se naučí, odchází do školy sice s lámanou češtinou, ale dobrý. Ale pokud máš po roce či dvou dítě, které opravdu stále nekomunikuje ani o nejzákladnějších věcech jinak, než v rodném jazyce, mluvím opravdu o úplném základu ČJ, tak to problém je. A když ti rodič řekne, že přece ČJ nepotřebuje, i když ho dají do školy v Praze, tak mi to fakt dobrý nepřijde. Navíc pokud dítě mluví špatně i v jeho řeči - což já neposoudím - tak může mít opravdu i logo problém (třeba). Takže spíš mi je jednak záhadou přístup, že přijdu do ciziny a je mi fuk, že se děcko nedomluví. Prostě ho nepodpořím. A i to, že to rodičům nepřijde důležité. Proto to píšu. Představa, že se každé dítě adaptuje a začně mluvit je mylná. Aktuálně například - dítě 3.rok v MŠ, mluví výhradně rodným jazykem. Víš co, můžeš se snažit,ale tu cílenou výuku mu prostě v tom denním provozu my nezajistíme.
Předchozí