Přidat odpověď
Pokud dítě umí držet tužku, odpovědět na jednoduché otázky (kde bydlíš, jak se jmenuje tvoje maminka, kolik máš sourozenců...), napočítat do 10 a občas chtějí básničku, není co nacvičovat. Jestli je dítě opožděné, je lepší, aby se to ukázalo u zápisu a dítě dostalo odklad, než dítě "připravit" k zápisu- nacvičit s ním nějaké úkony, kterým nerozumí a pak se po zbytek docházky divit, že dítě nestíhá, nezapadá do kolektivu a pod.
Mám 3 děti, kromě básničky, kterou se naučily během 10 minut, jsem s nimi nic nenacvičovala. To, co uměly, jsem je naučila já nebo se to naučily ve školce, ale nebylo to za účelem zápisu. Buď to potřebovaly pro běžný život (zavazování tkaniček, úchop tužky, znalost rodinných poměrů a adresy...) nebo se o to aktivně zajímaly (barvy, počítání, podpis, písmena).
Předchozí