tak já půjdu trochu proti proudu - ve školce měly děti předškolní přípravu každý den, dokonce dostávaly na každý týden domácí úkol, byla to teda logo školka, takže k tomu měly ještě logopedii a taky jeden úkol na týden (dohromady tedy dvě strany v sešitě)
učily se úchop tužky, trénovaly různé grafomotorické dovednosti, povídaly si o zaměstnáních, co kdo dělá, dny v týdnu, měsíce, trénovaly barvy, tvary... ano, to vše jsme běžně dělali s nimi i doma, ale v té školce to zase bylo pojaté trochu jinak, cíleně...
teď je dcera v přípravce a vlastně jede dost podobně - děti se neučí teda číst, psát, počítat (ve smyslu početních operací), ale zase trénují grafomotoriku, mluví, kreslí, cvičí, trénují i určité školní návyky (mají klasické lavice, židličky, ale taky třeba polštářek, koberec na hraní...)
jasně že běžně děti mohou fungovat ve škole i bez přípravy, ale na druhou stranu ta příprava jim přinese lehčí přechod od hraní do lavic