Přidat odpověď
libiku, otázky až na konci, ty položené v 15:21, raději ale kontext - nejdřív jsem psala toto:
17.10.2018 14:10:39 Slupka
libiku, o žádném C. blogísku nevím (prosím odkaz),
ale obecně lidi berou v úvahu spiritualitu ostatních bez ohledu na to, zda jsou věřící či nikoli (ti ostatní i ti beroucí v úvahu. Kostel nemá na spiritualitu monopol.).
Znovu si dovoluji napsat svůj názor, že
slova kazatele P. narušila vůni zahrádky a širého okolí zásadnějším způsobem, než tichá paní klečící v pokoře své víry.
Překvapuje mě, že jsi ochotná "přeslechnout" nenávistné kázání děsící odebíráním dětí, umísťováním rodičů do nápravně-pracovních táborů vyhlazovacího charakteru a prohlášením homosexuálů za nadřazenou vládnoucí třídu
kdežto "přehlédnout" tichou paní nikoli.
Proč Piťha "je sice blb ale může si mluvit co chce, my věřící si zatím pohovoříme s Bohem po svém", kdežto ta paní ti "narušuje rituál"?
Ty jsi mi odpověděla takto:
17.10.2018 15:09:08 .libik
No snad proto, že je svoboda slova? Že ta slova nijak nerušila nevěřící v jejich spiritualitě? Mohli je samozřejmě odmítnout a libovolným způsobem se dožadovat, aby nebyla šířena, aby byla odsouzena, aby bylo deklarováno, že jsou neplatná, mohli možná unést Ms. Piťhu a držet ho na Lokti, cokoliv.
Neměli právo lézt do mše, nebyla jim určena.
Blogem nazývám tvé pravidelné a soustavné diskuse na církevní téma, kam se hrabe Konvalinka se svým pojetím domácnosti.
Načež jsem se ptala co nejkonkrétněji tady:
17.10.2018 15:21:17
libiku, máš pravdu, že se v liturgii moc nevyznám, tak mám pár otázek:
Slova kazatele tedy nemají na mši žádný vliv, kdežto tiše klečící věřící poodhalená žena ano?
Kdo neměl právo lézt do mše, věřící? Komu byla mše určena?
A mimo bohoslužby:
Taky mám blog? Prosím odkaz stejně jako na ten Cimbur.
Tato diskuze je o genderu, s církví to má jen tu souvislost, že o odebírání dětí a lágrech hovořil shodou okolností církevní hodnostář, a tam, kde tak učinil (v chrámu) proti takovým řečem protestovala shodou okolností věřící žena.
Předchozí