Přidat odpověď
Termix, uz jsem to tu psala nekolikrat. Skolni anglictina (vcetne tady u nas) zalezi na tom, jestli reditel uzna, ze kdyz je v osnovach hlavni duraz na to anglictinu pouzivat, mluvit a psat a podle toho posuzovat znalosti do znamek, tak to (mozna) jde. Taky zalezi na tom, jak v kolektivu dalsich anglictinaru "tenhle styl" jaksi "projde". Pred lety jsem takhle byla "vystipana" z jedne skoly na vyssim stadiu - 4 ucitele jeli testovanim slovicek dle kapitoly, zkouseni gramatickych pravidel, ja dle reditelky, ktera trvala na tom, ze znamky se davaji s durazem na to, jak dite zvladne souvislost. Unavovalo mne vysvetlovat, ze ….. Deti to bavilo, pro mne to bylo hodne prace navic, a jeste k tomu diskuze s rodici, kteri radsi pocitali, kolik slovicek deti napsaly spravne. Kdyz jsem menila skolu, zjistila jsem si, kde nebudu muset spolupracovat "s tymem", a anglictinu na skole prestala ucit - jen v kurzech pro dospele.
Moje vsechny deti mluvi 4 jazyky. Deti jedne z nich mluvi 3 jazyky. 15 lety kluk mluvi anglicky jako rodily od predskolniho veku. Na gymnaziu ma z anglictiny trojku. Nedavno prinesl domu pisemku k podepsani. Dcera pani ucitelce opravila, co pani ucitelka opravila jako chybu. No, kluk to nema lehky (a pani ucitelka uz nic k podpisu neposila, ale znamkuje nadale…)
Předchozí