Přidat odpověď
Z+2, ano, máš pravdu: Ježíšovo učení bylo revoluční v tom, že převracelo zažitý naruby. Takže v tomhle ohledu byl Ježíš revolucionářem. Ovšem marxismus i neomarxismus vycházejí z ekonomickýho nebo převážně ekonomickýho vysvětlování dějinnejch změn, jinak řečeno, mluvěj o tom, že lidský chování je motivovaný ekonomicky. To Ježíš nechává stranou. Marxismus/neomarxismus se taky zabejvaj skupinovým chováním, kdežto Ježíš se důsledně obrací k jednotlivci. Ano, marxismus/neomarxismus se do určitý míry zabejvaj i úlohou osobnosti, ale jen ve spojitosti s kolektivní akcí. A zcela určitě se zabejvaj fungováním a změnou stávajících pozemských poměrů, nějaký vnitřní obrácení jednotlivce jde mimo ně a důraz, kterej Ježíš kladl na toto obrácení, jde v kombinaci s odmítáním aktivně usilovat o změnu politických poměrů přímo proti politickýmu marxismu/neomarxismu.
Levice se taky automaticky nerovná marxismus/neomarxismus, takže ani (předzvěst) utopie nespojuje Ježíše s marxismem, nanejvýš s levicí.
Předchozí