Já dala dětem na výběr, jestli chtějí:
a) každý bude dělat jen něco, ale bude to dělat pořád, ať se mu to hodí nebo ne, např. kluk bude vynášet plasty, holka sklo, kluk bude luxovat, holka vytírat, kluk bude věšet prádlo, holka ho skládat a uklízet
b) bude pravidelný systém střídání, třeba po týdnu, ale zase musí být povinnosti splněny bez ohledu na to, jak se to komu hodí nebo nehodí;
c) úkoly budu rozdělat já, vždy podle situace, kdy přihlížím k tomu, co kdo právě dělá, jestli se musí učit, co má v plánu apod. V případě, že zvolí tuto variantu, budou respektovat moje dělení úkolů a nebudou vyžadovat vysvětlení, proč koš má vynést von a ne vona a proč má prach utřít vona a ne von.
Děti vcelku rychle pochopily, která varianta je pro ně nejvýhodnější, takže u nás se jede podle c) a otázky "A proč já?" zmizely.