Přidat odpověď
Aby měl prvostupňový žák úkoly na hodinu a více, by nemělo být normální. Škola má dávat žákům rovné šance. Znám dost rodičů, kteří dětem příliš s úkoly nepomáhají, ať už proto, že na dítě kašlou, nebo jsou sami nevzdělaní či nižší inteligence (nejčastěji kombinace). Proto by úkolů měly mít menší děti minimum. Navíc vypracování DÚ je ze zákona dobrovolná domácí příprava. Mnoho našich učitelů vypracování striktně vyžaduje a jejich plnění je součástí klasifikace, takže vlastně známkují schopnost/neschopnost rodičů. Nemyslím, že by ti rodiče dětem radili a říkali výsledky, ale psychickou oporu a mnohdy vysvětlení nepochopeného při výuce nutnost.
a mám srovnání taky: dvě dcery u stejného učitele, úkolů mraky. I ta nejstarší, která byla třídní hvězda a četla ve školce noviny, psala u tohoto učitele úkoly hodinu denně. Nejmladší úkoly má jen výjimečně, když něco těžšího potřebují procvičit. Na nedostatek úkolů si pár matek stěžuje. Já jsem nadšená. Už jsem za těch 8 let s panem učitelem starších dcer celkem přesycená úkoly. Procvičovat a číst zvládáme i bez úkolů už druhý rok.
Předchozí