Přidat odpověď
Kudlo, ja jsem tkhle pracovala desitky let. Nikdy se mi nestalo,ze by nekdo sedela civel celou dobu. Vzdycky se naslo neco, co dotycneho zaujalo - treba soused vedle delal neco, co dotycny (dite i dospely) chtel vedet).
Jenze ja tu moznost mela, sefove mne nechali delat, co a JAK jsem chtela. Vysledky jsem musela mit =latka se musela zvladnout. JAK ale zustalo na mne. Jednoduchy to nebylo, S zaky i dospelymi studenty jsem na zacatku psali seznam, co "chteji" umet, ja navrhovala, jakym zpusobem toho dosahnout, spolecne jsme u kazdeho jmena napsali, do kdy co odevzdat (=nedelali skoro nikdy stejnou vec do stejny "zastavky", ale na "konecne" byl seznam odskrtan.
Kazde "sestaveni skupiny" fungovalo jinak. Ruzne se inspirovali, nemusela jsem jen ja. Ja se od Tech deti i dospelych naucila kvanta veci, jak na to, aby se kazdy naucil. Treba nejakou "katedrovou prednasku slovnich druhu" jsem vubec neprovadela. Vzali si material, kdyz byli schopni to pochopit, a pracovali s tim. Knihy na cteni a diskuze si vybirali z knihovnicky, kterou jsme kazdorocne doplnovaliz penez na ucebnice namisto ucebnic - vybirali knihy z katalogu a kazdy rok v unoru jsme sli do knihkupectvi si je "najit", prolistovat a inspirovat se dalsimi a spocitat, jestli na ne jeste mame a co muzeme vypustit/vymenit) a potom jsme sli na pizzu. (No, funguj takhle v cr?). Kdyz jsem dostala penize za cenu (=pro skolu), vyzadala jsem si pocitace a digitalni kameru. Reditel na to sehnal jeste nejake penize z ruznych stipendii. Psali jsme tematicke casopisy, ktery jsme posilali na dalsi skoly v okrese, atd atd. (tohle jsem zacala v kurzech pro dospele, protoze jsem mela krome svedstiny i zaklady prace s pocitaci). Proste vsecko, co se ucili, melo nejaky vyznam, ne to jen vyplivnout, opravit, oznamkovat a odlozit.
Deti tohle desne bavilo. Naucili se nejen RUZNE predmety (=prepracovavali clanky z casopisu typu Ilustrovana veda na nejake tema, se kterym treba pracovali v biologii nebo historii - znami mi davali ruzne casopisy a zaci si to pri vyucovani cetli a diskutovali v domneni, ze "unikli" naky praci…
Jo, proste ja tou praci byla posedla a deti to zaujalo.
Předchozí